آدرس : خیابان آزادی - شهیدان

شبکه های اجتماعی :

Search
Close this search box.

خیابان آزادی - روبروی حبیب الله

تاریخچه ی دیوار پیش ساخته به زمان روم باستان برمیگردد. در این دوره ، رومیان مواد بتن مانندی را در داخل قالب هایی مثل قالب پیش ساخته می ریختند. در سال 1905 در لیورپول انگلستان از این سازه استفاده می کردند و در جنگ جهانی دوم برای صهولت در زمان و با کمترین هزینه برای بازسازی های ویرانه های جنگ از قالب دیوار پیش ساخته استفاده میکردند.

امروزه در کشور های پیشرفته مثل آمریکا بیش از سه دهه است که از این قالب بتونی برای صنایع و پروژه های عمرانی و دیوار های محوطه ساختمانی خود استفاده می کنند.

دیوار پیش ساخته به عنوان یکی از محصولات مدرن در صنعت ساخت و ساز و محوطه سازی می باشد که کاربرد های زیادی مثل پوشش دیوار های سوله و ساختمان ، سرد خانه ، مکانیکال رووم و اتاق سرور و …. دارد.

دیوار پیش ساخته بخاطر مقاومت بالا در برابر آتش کاربرد بسیار بالایی دارد.

دیوار پیش ساخته به دلیل تسریع و تسهیل در عملیات محوطه سازی و کاهش هزینه های دیوار کشی ، سازگاری با محیط زیست ، انتقال آسان به محل مورد نظر ، سهولت در نصب ، قیمت مناسب و مقرون به صرفه بودن تحولی در صنعت محوطه سازی ایجاد کرده است و جایگزین مناسبی برای محوطه سازی سنتی است.

در پایان میتوان اشاره کرد که در صنعت محوطه سازی از مصالحی استفاده می شود که علاوه بر کاهش هزینه ها بتوان سرعت انجام کار و مقاومت کلی سازه را افزایش دهند که دیوار پیش ساخته از جمله بهترین و کاربردی ترین مصالح به حساب می آید که شرکت پارسیان قالب زاگرس یکی از پیشگامان ساخت قالب دیوار پیش ساخته است.